EL MUNICIPI PRESENTA ‘MANISES EN QUARANTENA’, UN VOLUM QUE RECULL EXPERIÈNCIES ESCRITES I VISUALS DURANT EL CONFINAMENT

15/09/2020

El Parc dels Filtres de Manises va acollir ahir la presentació del llibre ‘Manises en Quarantena’, una iniciativa de l’Ajuntament de Manises i l’Associació Fotogràfica de Manises que ha culminat en una obra ‘col·lectiva’, ja que es compon de micro relats i fotografies fetes pels manisers i maniseres.

La proposta cultural va nàixer durant la quarantena. Un concurs de fotografia i un altre de micro relats va ser el que va motivar a més de 100 persones a enviar les seues creacions, totes fetes, com és evident, des de casa. De totes les creacions presentades durant el confinament, foren seleccionats 26 relats i 23 fotografies per a formar part del llibre que ahir es presentava. Els autors i autores de les peces varen estar ahir presents i se’ls va obsequiar ahir amb un pack de tres llibres.

Cal dir que tots els relats i les fotografies presentades es poden llegir i veure en les xarxes socials de l’ajuntament, on es varen publicar durant el confinament.

El regidor de Cultura, Xavier Morant, va prendre la paraula ahir per valorar la participació en aquesta iniciativa cultural i també va recordar a totes les persones que ja no estan a causa d’aquesta crisi sanitària. «Este llibre serà un record del que visquérem el març de 2020, i estarà fet amb les vivències de totes i tots», va dir. De la mateixa forma, Morant va agrair a tots els participants la seua implicació en un projecte cultural i va afegir: «Expressar les experiències a través de la cultura diu molt del nostre poble».

Per la seua part, la presidenta de l’Associació Fotogràfica de Manises (AFM), Amparo Zamora, va donar les gràcies a tots i totes les participants i va recordar que les imatges seleccionades es poden visitar a una exposició en la Casa de la Cultura, fins al dia 23 de setembre. «Són vertaderes obres d’art», va afegir.

Premis

Tots i totes les participants van rebre un pack de tres llibres de Manises en Quarantena per haver sigut seleccionats pel jurat dins de més de 100 relats i fotografies.

Així tot, l’Associació de Fotografia va premiar, amb un diploma i una entrada doble per a qualsevol espectacle a l’Auditori Germanies a les millors fotografies en tres categories. La categoria infantil va destacar la imatge presentada per Adriana Sahuquillo «Tan cerca de las nubes»; en la categoria jove, el guardó va ser per Adrián Saura amb «un any que mai oblidaré» i, per últim, les millors fotografies de la categoria adult varen ser per Toñi Verdejo amb «la noche en vela» i Mª José Martínez i el seu «passos perduts».

A més, també es va voler reconéixer la funció del jurat en aquest concurs. Soledad Chiva, Juana Garcia i Pedro Cervantes, jurat del concurs de fotografia, van pujar a l’escenari per rebre un pack de llibres com agraïment. Per la seua banda, el jurat dels micro relats, conformat per Javier Pons i Monti Montón, també va rebre el seu reconeixement amb tres exemplars cadascun.

«La cultura enriqueix la nostra societat»

Per últim, l’alcalde Jesús Borràs, va prendre la paraula per tancar l’acte, no sense abans expressar la seua «satisfacció» per la participació: «Si alguna cosa ha quedat clara després d’editar el llibre és que la ciutadania de Manises es mou encara tancada a casa i que la ciutadania de Manises és molt creativa. Iniciatives literàries i culturals com aquesta són, sense cap dubte, un enriquiment per a la nostra societat. Una ciutat amb cultura sempre serà més rica i sabrà sobreposar-se millor davant de les adversitats», va dir el mandatari, al mateix temps que va agrair a tots els participants i a l’Associació Fotogràfica de Manises «pel seu treball».

Mesures anti covid-19

L’acte es va realitzar amb totes les mesures de seguretat enfront del Covid-19. Totes les persones assistents van portar la mascareta durant tota la jornada, les cadires estaven rigorosament distanciades i es va prendre nota de noms i telèfons de tots els assistents per avisar en el cas que hi haguera un rebrot.