La Fundació Horta Sud, Caixa Popular i el Grup Ugarte premien a tres projectes interassociatius de Manises
21/02/2020
• Del total de 28 projectes que s’han presentat a la convocatòria, han sigut 10 els seleccionats

El passat dijous es va celebrar la Gala de les Associacions 2020, organitzada per la Fundació Horta Sud, i on es va fer el lliurament dels premis de la 26 edició de la convocatòria d’Ajudes a Projectes Interassociatius per a l’any 2020. Les regidores de Participació Ciutadana, Maria Irene Camps, i d’Educació, Amparo Martínez, de l’Ajuntament de Manises, van recolzar les nostres associacions premiades.

Entre els 28 projectes que s’han presentat en aquesta edició, els membres del jurat, conformat per representants de la Fundació Horta Sud, Caixa Popular i el Grup Ugarte Automoció, han seleccionat 10 que promouen el treball en xarxa entre associacions en l’àmbit comarcal de l’Horta (Horta Sud i Horta Nord), i tres d’ells han sigut promoguts per associacions de Manises.

‘¡¡No al Bullying!!’ és un projecte per detectar i combatre comportaments inadequats des de les aules. Ha estat presentat per les associacions AMPA Enric Valor, AMPA Pere Boïl, AMPA García Planells, IES Pere Boïl, CEIP Enric Valor i Vives i CEIP José García Planells. Aquest projecte rebrà una ajuda de 2.800 €.

D’altra banda, ‘Inspira’t, voluntariat ambiental’ és un projecte per crear un equip de voluntariat ambiental amb diversitat intel·lectual. Ha estat presentat pel Patronato Intermunicipal Francisco Esteve (PIFE), Proyecto Empar, Plena Inclusión C.V. i Fundación Limne. Aquest projecte també rebrà una ajuda de 2.800 €.

Per últim, també ha sigut premiat el projecte ‘Natació adaptada’, per desenvolupar l’estructura i consolidar la secció de natació adaptada dins del Club de Natació Fénix de Manises. Presentat per l’Associació de Familiars i Discapacitats de Mansies (AFADIMA) i el Club de Natació Fénix, rebrà una ajuda de 1.400 €.

La regidora de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Manises, Mª Irene Camps (Podemos), ha volgut donar l’enhorabona a les associacions que han vist recompensat el seu esforç: «Des de Manises continuem apostant per un model en què la participació y l’assiociacionisme siga una xarxa de vincles potent que genere sinergies per al nostre municipi».

La convocatòria anual d’Ajudes a Projectes Interassociatius, en la que participen més de 50 associacions i entitats sense ànim de lucre, té com a principi inspirador afavorir la participació ciutadana i enfortir el teixit social, contribuint a la realització de projectes de desenvolupament cultural, social o educatiu que promoguen la col·laboració entre associacions. Els premis d’enguany contribueixen a la transformació global de les nostres societats per complir amb l’Agenda 2030, promovent la realització de projectes i aliances entre associacions que tinguen un compromís amb desenvolupament dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Els altres projectes premiats han sigut: ‘Sostenibilitat 3F’, que té com a objectiu fer un barri més sostenible i responsable amb el medi ambient; ‘L’Alzheimer és cosa de tots’, per promoure la prevenció, el diagnòstic i la normalització de la malaltia de l’Alzheimer; ‘Creació de taules de cultiu per a diferents entorns urbans’, per construir e instal·lar taules de cultiu; ‘Vestint Il·lusions’, projecte per donar visibilitat i sensibilitzar sobre la situació dels xiquets i xiquetes en situació vulnerable i potenciar el vincle intergeneracional entre infants i dones; ‘La memòria dels sentits’, per millorar la salut física i mental i el benestar dels i de les residents de la residència La Marxadella de Torrent; ‘Riu Túria, més viu que mai’, per millorar la qualitat de vida i integració de les persones amb malaltia mental mitjançant la participació en tasques comunitàries i ‘Las mil miradas del barrio’, projecte per promoure l’acció comunitària en el Barri del Crist mitjançant una activitat participativa interassociativa.