30 de octubre de 2023

Finalitza el projecte europeu 'Take Action In Integration'

Manises, 30 d’octubre de 2023.- L’Ajuntament de Manises ha participat en el projecte ‘Take Action In Integration’, finançat per la Comissió Europea a través del programa Erasmus+, en col·laboració amb entitats de Polònia, Itàlia i Irlanda, destinat a la millora de la integració de les persones migrants i refugiades.

Durant els 18 mesos d’execució del projecte s’han dut a terme diferents activitats educatives destinades a adults que treballen amb persones migrants i refugiades, amb la finalitat de facilitar el treball i procés d’integració d’aquesta població en situació de discriminació.

Entre les activitats executades, s’ha desenvolupat una ferramenta digital didàctica (toolkit) que conté informació pràctica, materials educatius i estratègies que facilitaran la comunicació i interacció efectiva amb persones migrants. Entre els elements integrats en la ferramenta, cal destacar el joc RefugIn, el qual ha sigut testat per cadascun dels socis col·laboradors del projecte en dues ocasions a través de diferents grups de treball.

La labor de testatge ha permés recopilar valuoses opinions, millorant el joc i adaptar-lo a les necessitats reals. El RefugIn permet als participants assumir diferents rols, la qual cosa facilita comprendre millor la perspectiva i els desafiaments que enfronten els migrants i refugiats. El material es troba disponible en el següent enllaç per a la seua descàrrega: takeACTION Toolkit .

El desenvolupament del projecte s’ha dut a terme a través de diferents trobades presencials en diferents ciutats dels països participants. El primer va tindre lloc en Leszno (Polònia), el segon en Cork (Irlanda) i el fermall final es va posar a Bari (Itàlia).

Per a més informació sobre el projecte takeACTION, punxa ací.