28 de març de 2023

Manises aconsegueix tres guardons als Premis Nacionals de Ceràmica
  • Aquest cap de setmana, l’Alcàsser de Sevilla ha albergat els Premis Nacionals de Ceràmica organitzats per l’Associació Espanyola de Ciutats de la Ceràmica (AeCC)

Manises, 28 de març de 2023.

Sevilla ha sigut la ciutat triada enguany per l’Associació Espanyola de Ciutats de la Ceràmica (AeCC) per fer el lliurament dels Premis Nacionals de Ceràmica 2022. Des de l’Ajuntament de Manises es van realitzar set propostes en cadascuna de les categories existents, totes elles van ser triades com a finalistes i, a l’acte celebrat a l’Alcàsser de Sevilla, tres premis han sigut atorgats a les propostes de Manises.

“Per a Manises és un orgull poder optar a totes les categories tant de diferents tipus de ceràmiques com a nivell d’associacions o innovació”, ha remarcat Xavier Morant, regidor de Promoció de la Ceràmica de l’Ajuntament de Manises i vicepresident de l’AeCC. “Des d’ací la meua enhorabona a tots els guardonats i finalistes, açò és un impuls per seguir endavant amb més força”, ha afegit Morant.

Des del consistori maniser es van presentar set candidatures les quals van resultar també finalistes. Cerámicas Palanca en la categoria de ceràmica tradicional; Xavier Monsalvatje en ceràmica creativa contemporània i Michal Andrezj Grzemski com a ceramista emergent. També en la categoria d’activitat en favor de la ceràmica estava la proposta d’ADN Ceràmic i en la d’innovació, gestió, promoció i/o comercialització en ceràmica a l’EA+SC “Escola d’Art i Superior de Ceràmica de Manises”.

A proposta de Manises també es va contemplar com a Premi d’Honor Alfonso Pleguezuelo Hernández, historiador i investigador espanyol, especialitzat en terrisseria i ceràmica i diversos temes relacionats amb l’art. Per últim, en la categoria d’investigació històrica, protecció i rehabilitació del patrimoni ceràmic la proposta era l’Associació de Ceramologia.

De totes les propostes realitzades des de la localitat de l’Horta Sud, aquelles guardonades han sigut: Xavier Monsalvatje en ceràmica creativa contemporània, l’Associació de Ceramologia en la categoria d’investigació històrica, protecció i rehabilitació del patrimoni ceràmic i el Premi d’Honor a Alfonso Pleguezuelo Hernández.

Aprofitant el cap de setmana, l’AeCC ha celebrat l’Assemblea General anual per tal de posar al dia diferents assumptes i informar sobre nous projectes en favor de la ceràmica, aspectes econòmics i altres temes d’interés.