28 de febrer de 2022

Manises, 28 de febrer de 2022A continuació es presenta un resum dels punts de l’ordre del dia de la sessió plenària ordinària celebrada el passat dijous 24 de febrer. El ple s’ha celebrat de manera presencial i ha sigut retransmès en directe i en obert pels canals oficials de l’Ajuntament de Manises.

Aprovació de les actes anteriors de les sessions extraordinària i ordinària del 27 de gener.

Dictàmens de les comissions informatives:

Donar compte de ‘Informes PMP i Morositat del quart trimestre de 2021 i del ‘Pla de Tresoreria per al primer trimestre de 2022’.

Renovació del padró municipal d’habitants amb la xifra de població a 1 de gener de 2021.

Sol·licitud d’ajudes per a projectes d’inversió pera la millora, modernització i dotació d’infraestructures i serveis en polígons, àrees industrials i enclavaments tecnològics per a l’exercici de 2022. S’inclouen dos projectes que es debaten junts: Eficiència energètica, seguretat i rehabilitació del polígon La Cova i Adaptabilitat i medi ambient del Parc Empresarial Aeroport. Ratificació d’acords adoptat per la Junta de Govern. S’aprova per unanimitat de tots els grups municipals.

Més tard s’ha donat pas a les propostes dels regidors i grups polítics:

Proposta dels grups APM-Compromís, PSPV-PSOE i Podem per a sol·licitar a les entitats bancàries i altres organismes la millora dels serveis per a la ciutadania en general i per a la gent major i amb diversitat funcional en particular. Es debat juntament amb una proposta del Partit Popular en el mateix sentit i s’afegix un punt que proposa el grup Ciutadans. Aprovada amb els vots a favor dels grups APM-Compromís (6), PSPV-PSOE (4), Podem (2), PP (5) i Ciutadans (3) i el vot en contra de Vox (1).

Proposta d’acord del grup Ciutadans perquè el ple reconega que els treballadors i treballadores d’aquest Ajuntament acusats per l’alcalde i dues regidores d’un delicte lleu de coaccions són innocents. Rebutjada pels vots a favor de Partit Popular (5), Ciutadans (3) i Vox (1) i els vots en contra d’APM-Compromís (6), PSPV-PSOE (4) i Podem (2).

Proposta d’acord de la regidoria d’igualtat amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones. Ciutadans retira l’esmena a la totalitat i se suma a la proposta. Aprovada pels vots a favor d’APM-Compromís (6), PSPV-PSOE (4), Podem (2), PP (5) i Ciutadans (3) i el vot en contra de Vox (1).

Proposta d’acord del grup Ciutadans per al pagament de tributs locals i altres deutes mitjançant Bizum o equivalent. Aprovada per unanimitat de totsels grups.

La sessió ha finalitzat amb un torn de precs i preguntes i amb la informació al Ple de les Resolucions adoptades per Alcaldia.