16 de setembre de 2022

Manises inicia un nou servei d’atenció i seguiment a persones amb malaltia mental

• Es podrà atendre aquest col·lectiu de forma individualitzada i integral

Manises, 16 de setembre de 2022.

L’Ajuntament de Manises ha posat en marxa un nou programa especialitzat en atenció i seguiment per a les persones amb problemes de salut mental greu, per tal d’atendre de forma individualitzada i integral aquest col·lectiu.

El regidor de Progrés Social de l’Ajuntament de Manises, Carles López, ha explicat que “l’objectiu principal d’aquest servei és millorar la inclusió social de les persones amb malalties mentals greus mantenint-les al seu domicili habitual i atenent les seues necessitats des de tots els àmbits, tant mèdic com social i laboral”.

Per a fer-ho, el Servei d’Atenció i Seguiment a les Persones amb Malaltia Mental Greu (SASEM) desenvoluparà programes i actuacions pròpies de la intervenció social, en coordinació amb el sistema sanitari, mitjançant programes de prevenció, acompanyament en el procés terapèutic, promoció de l’autonomia, seguiment i suport comunitari, rehabilitació i inclusió social i laboral, així com informació i suport a les famílies i persones cuidadores.

Està adreçat a persones empadronades a Manises d’entre 18 i 65 anys que tinguen un diagnòstic de malaltia mental greu amb situació d’exclusió social o persones desvinculades dels serveis de salut mental o que presenten poc seguiment dels tractaments prescrits.

Els casos seran derivats, principalment, des del Centre Municipal de Serveis Socials i la Unitat de Salut Mental de Manises, encara que qualsevol persona podrà sol·licitar l’atenció, sempre que complisca els requisits d’accés, i el seu cas serà objecte d’estudi i valoració. El servei serà atés a l’edifici municipal El Molí de 9.00 a 14.00 hores.

Aquest programa, subvencionat per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i coordinat amb la Unitat de Salut Mental de Manises, ha començat amb reunions amb entitats relacionades amb aquesta mena de malalties per tal de coordinar futures accions conjuntes.