29 de juliol de 2022

Crònica del Ple Municipal del 28 de juliol de 2022

Manises, 29 de juliol de 2022.

A continuació es presenta un resum dels punts de l’ordre del dia de la sessió plenària ordinària celebrada ahir dijous 28 de juliol. El ple s’ha celebrat de manera presencial i ha sigut retransmès en directe i en obert pels canals oficials de l’Ajuntament de Manises.

Aprovació de l’acta de la sessió extraordinària del 14 de juliol.

Dictàmens de les comissions informatives:

Aprovació del Compte General de l’exercici econòmic 2021 de l’Ajuntament de Manises. Aprovada amb els vots a favor d’APM-Compromís (5), PSPV-PSOE (4) i Podem (2) i els vots en contra de PP (5), Ciutadans (3) i Vox (1).

Aprovació provisional de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per prestació del servei de recollida, trasllat, estada i vigilància d’animals de companyia de l’Ajuntament de Manises. Aprovada amb els vots a favor d’APM-Compromís (5), PSPV-PSOE (4), Podem (2), Ciutadans (3) i Vox (1) i les abstencions de PP (5).

Aprovació cessió equips informàtics per a les associacions. Aprovada per unanimitat de tots els grups.

Aprovació inicial modificació de crèdits núm. 15/2022 per crèdit extraordinari. Aprovada amb els vots a favor d’APM-Compromís (5), PSPV-PSOE (4), Podem (2) i Ciutadans (3) i les abstencions de PP (5) i Vox (1).

Es passa a les preguntes dels veïns i veïnes abans de continuar amb l’ordre del dia.

Els punts 6, 7 i 8 es passen a Resolucions aprovades per Alcaldia.

Adhesió de Manises a la Xarxa de Ciutats que Caminen. Aprovada amb els vots a favor d’APM-Compromís (5), PSPV-PSOE (4) i Podem (2) i els vots en contra de PP (5), Ciutadans (3) i Vox (1).

Pla local de Cremes del terme municipal de Manises. Aprovada amb els vots a favor d’APM-Compromís (5), PSPV-PSOE (4), Podem (2), PP (5), Ciutadans (3) i l’abstenció de Vox (1).

Ordenança reguladora d’aparcament d’autocaravanes i vehicles homologats. Aprovada amb els vots a favor d’APM-Compromís (5), PSPV-PSOE (4), Podem (2), PP (5) i Vox (1) i l’abstenció de Ciutadans (3).

Reglament de creació i funcionament i de les Comissions Tècniques dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Manises. Aprovada per unanimitat de tots els grups.

Adhesió de l’Ajuntament de Manises a l’Associació Espanyola de Ciutats Creatives de la UNESCO. Aprovada per unanimitat de tots els grups.

Més tard s’ha donat pas a les propostes dels regidors i grups polítics:

Proposta del grup polític municipal Partit Popular sobre Declaració institucional/Moció amb motiu del XXV aniversari del segrest i assassinat de Miguel Ángel Blanco per ETA. Rebutjada amb els vots en contra d’APM-Compromís (5), PSPV-PSOE (4) i Podem (2) i els vots a favor de PP (5), Ciutadans (3) i Vox (1).

Proposta de l’Alcaldia per a la supressió de la denominació l’Horta Oest. Aprovada amb els vots a favor d’APM-Compromís (5), PSPV-PSOE (4), Podem (2), PP (5) i Ciutadans (3) i l’abstenció de Vox (1).

Proposta de concessió dels Premis 9 d’Octubre. Aprovada per unanimitat de tots els grups.

S’informa al Ple de les Resolucions adoptades per Alcaldia (de la 2691/2022 a la 3073/2022).

Es dona compte dels punts 6, 7 i 8: ‘Informació al Ple sobre execució pressupostària del segon trimestre de 2022’, Informes PMP i Morositat del segon trimestre de 2022 i Pla de Tresoreria per al 3r trimestre de 2022.

La sessió ha finalitzat amb un torn de precs i preguntes.