02 de juliol de 2021

Manises, 2 de juliol de 2021. Asier Pernia, concursant de l’edició de Master Chef Junior 8, participa en un taller de cuina, organitzat per la regidoria de Voluntariat de l’Ajuntament de Manises, dirigit a persones amb diversitat funcional.

Aquesta iniciativa s’ha dut a terme a Manises i en ella han participat de manera activa persones de Projecte Empar, del Patronato Francisco Esteve, AFACO i el Centre Ocupacional de Manises.

Asier, juntament amb dos voluntaris, un ajudant de cuina (Manolo García) i un cap de sala (Dioni); ha sigut l’encarregat d’elaborar un menú complet casolà amb entrants, plats principals i postres, sempre de menjar saludable. A més a més, el menú ha estat transcrit amb els pictogrames corresponents dels diferents ingredients per tal de que aquest col·lectiu poguera realitzar l’activitat amb més facilitat.

“Ha sigut una activitat molt enriquidora i proactiva en la qual s’han fomentat diferents valors transversals a la cuina com ara l’autonomia i el treball en equip entre l’alumnat del taller”, ha afirmat el regidor de Voluntariat de l’Ajuntament de Manises, Carles López. “La cuina comporta moltes altres destreses com són els hàbits de neteja i l’ordre, essencial per dur endavant una bona recepta”, ha afegit el regidor.

Es tracta d’un projecte que comença ara i que comptarà amb més sessions durant els pròxims mesos per tal d’implicar, a través de la cuina, a diferents col·lectius de la localitat.

Volem fer un especial agraïment a Asier per compartir els seus coneixements, a l’empresa manisera, Pascual Martí, qui ha donat els electrodomèstics per poder dur endavant aquest taller de cuina, al Mercat de Los Pinos, qui ens ha facilitat la matèria prima per elaborar els diferents plats, als tallers ENTOR, a roba laboral Julia, Óptica Guillem, Chollos El Barato i per descomptat, a tots els voluntaris que s’han involucrat desinteressadament en l’activitat.