LA CIUTAT VOL OBTENIR EL RECONEIXEMENT INTERNACIONAL PER LA SEUA TRADICIÓ CERÀMICA I HA LLANÇAT UNA CAMPANYA A TRAVÉS DE LA PLATAFORMA “CHANGE.ORG”

28/01/2021

La ciutat de Manises vol ser Ciutat Creativa de la UNESCO en la modalitat d’Artesania i Arts Populars.

Tant és així, que el passat 30 de novembre el consistori es va reunir amb l’ambaixador d’Espanya en la Unesco, Sr. Andrés Perelló per a presentar-li la candidatura i en aquesta reunió el regidor de Turisme Ángel Mora i el regidor de Promoció de la Ceràmica, Xavier Morant, van explicar els motius pels quals Manises és mereixedora d’aquest reconeixement. A més, les Corts Valencianes reconegueren Manises com a “Ciutat Valenciana de la Ceràmica” a través d’una declaració institucional.

Ara, el consistori demana suport a ciutadania, institucions i entitats per a aconseguir aquest reconeixement. Per això, l’Ajuntament ha posat en marxa la campanya de suport a la candidatura de “Manises Ciutat Creativa de la Ceràmica” a través de la plataforma Change.org, en la qual tota la ciutadania pot signar el seu suport i deixar un comentari.

Una altra possibilitat és participar activament en la seua promoció compartint-la amb amistats en la xarxes socials. Es necessita la màxima participació de la ciutadania per a aconseguir aquest reconeixement internacional.

Per a signar i, així, donar suport a la candidatura, pots adreçar-te als següents enllaços:

www.manises.es

www.radiomanises.es

www.manisesturismo.es

Raons històriques i tradicionals

Els orígens de Manises amb la ceràmica es remunten a 1238 quan l’artesania local de la ceràmica va començar a desenvolupar-se sobre xicotetes terrisseries musulmanes. Diferents estils han donat a conèixer a Manises com a bressol de la ceràmica: ceràmica daurada i blava dels segles XIV al XV, però una de les més representatives és la ceràmica de reflex, encara que també és rellevant la taulelleria , la ceràmica policroma del XIX i la ceràmica modernista del S.XX.

Un dels motius que distingeix Manises de la resta de territoris és que la seua activitat ceràmica no s’ha vist mai interrompuda per més de 700 anys d’història. A més és la protagonista en les festes locals dedicades a les patrones Santa Justa i Rufina, en les quals destaca la “Festa de la Ceràmica” i la “Cavalcada de la Ceràmica”, festes que compten amb el distintiu de Festa d’Interès Turístic Autonòmic.

El referent més important de l’ensenyament ceràmic el tenim a l’Escola d’Art i Superior de Ceràmica de Manises, una de les primeres d’Espanya en aquesta matèria, i el nostre referent científic el trobem en el Museu de Ceràmica de Manises , en el qual trobem una gran col·lecció de la ceràmica produïda a la ciutat des del S.XIV fins a l’actualitat.