Carles López Reyes (Regidor de Voluntariat)

EL DEPARTAMENT DE VOLUNTARIAT ENCETA UNA INICIATIVA PER A PRACTICAR IDIOMES I CONÉIXER CULTURES I DIFERENTS FORMES D’ENTENDRE EL MÓN

6/11/2020

L’Ajuntament de Manises, a través del Voluntariat per les Llengües, organitzat pel Departament de Voluntariat, ha encetat hui una nova iniciativa: l’Intercanvi Lingüístic.

Amb el doble objectiu de construir ponts d’enteniment entre persones i cultures i afavorir l’aprenentatge de llengües, sobre tot en la seua vessant oral, la organització ha creat una base de dades amb les persones interessades a participar. A partir del llistat, que es s’estendrà a mesura que les persones vagen apuntant-se, el servei de Voluntariat per les Llengües posarà en contacte a dues persones. A partir d’eixe moment, es faràn 10 sessions que la parella lingüística programarà per trobar-se i parlar, durant una hora a la setmana, amb altra persona en el idioma que es vulga aprendre.

Hui, amb la inauguració del programa lingüístic s’han estrenat dos parelles. Dues persones que volien aprendre castellà i dues persones que volien aprendre anglès. Les converses creuades que s’inicien hui, permetran la pràctica de la llengua.

El contingut de les converses és lliure, tanmateix, l’organització proposa un llistat de primers temes que es poden tractar per tal de trencar el gel.

Per participar, només cal enviar un correu electrònic a [email protected] i indicar el vostre nom, les llengües que parleu o que voldríeu compartir amb la vostra parella lingüística, o les llengües que esteu aprenent i voldríeu aprendre. A partir d’aleshores, des de el Departament de Voluntariat us buscaran una parella que encaixe amb els vostres interessos per començar a parlar.

El regidor de Voluntariat Social, Carles López, ha posat en valor esta iniciativa, que “ens ajuda a apropar distàncies entre gent de diferents cultures i llengües”.