Manises, 3 d’agost de 2020.

Els grups APM-Compromís, PSPV-PSOE i Podemos van presentar durant el passat ple municipal, celebrat el 30 de juliol de 2020, una moció institucional encaminada a donar suport al nostre sistema sanitari i a exigir més equipament i atenció a la ciutadania. Es tracta d’una proposta destinada a posar en valor tota la tasca realitzada per l’Atenció Primària i la Salut Pública durant aquesta pandèmia, reivindicant la necessitat que siguen finançades, qualificades i organitzades per a frenar la corba de nous contagis així com també per a reduir l’impacte negatiu en la salut global de la comunitat.

La pandèmia del coronavirus ha suposat un repte per als sistemes de salut i per a la societat en el seu conjunt. Les mesures per a la restricció del contacte interpersonal que es van prendre, no únicament anaven encaminades a protegir i reduir el número de contagiats per COVID-19, sinó també per a protegir el sistema sanitari i evitar que es vera desbordat àmpliament per un augment sobtat del número d’infectats.

Per tot això, l’Ajuntament de Manises sol·licita el reforçament de l’Atenció Primària i la Salut Pública amb la necessària dotació de personal, recursos econòmics, materials i organitzatius així com la inversió necessària per a l’Atenció Primària que garantisca una atenció de qualitat mitjançant l’adequació de ràtios.El consistori considera que és fonamental dotar al Centre de Salut de Manises i els consultoris dels recursos necessaris per a la millora del diagnòstic i el tractament, evitant desplaçaments innecessaris.

Amb aquesta moció s’insta al Consell i a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a realitzar campanyes informatives que posen en valor la importància de la sanitat pública i al Govern d’Espanya al compliment de la Llei General de Salut en la seua disposició addicional quarta, amb la creació d’una entitat estatal de salut pública, amb suficient independència política, que s’encarregue de coordinar la seua activitat amb altres centres autonòmics i estatals que tinguen entre les seues competències el desenvolupament de funcions en matèria de salut pública, en connexió amb el desenvolupament d’activitats d’investigació.Aquests acords es portaran a la Presidència de la Generalitat Valenciana, a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a la Delegació del Govern d’Espanya i als grups parlamentaris de les Corts Valencianes.